Auckland &Fiji - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Jelle Groothuis - WaarBenJij.nu Auckland &Fiji - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Jelle Groothuis - WaarBenJij.nu

Auckland &Fiji

Door: jellegroothuis

Blijf op de hoogte en volg Jelle

15 Mei 2012 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Bula Bula vrienden.

Hier ben ik eindelijk weer. Sorry dat het zo lang heeft moeten duren maar ik moest gewoon intens genieten van de afgelopen dagen dus ik had geen tijd om een verslag te schrijven haha. Ik ga vertellen over wat ik mijn laatste week in nieuw Zeeland heb mee gemaakt en over mijn verblijf in Fiji. Veel lees plezier

1 mei Auckland
Vandaag stond er niet veel op de planning. Ik was moe van al het reizen en was blij dat ik lekker op mijn gemak kon doen in Auckland. Ik had smiddags met Tom gesproken ( de man van het hostel). Ik vroeg aan hem waar ik een sportschool kon vinden om mijn laatste dagen een beetje in te vullen. Ik ben smiddags naar les Miles gegaan. Daar hadden ze een aanbieding 2 weken voor 14 dollar. Dit vond ik wel interessant en dat wilde ik dus ook. Het was alleenbedoeld voor mensen die daadwerkelijk daar wilde komen sporten. Dus ik had een kwats verhaal opgehouden over dat ik in Auckland sinds kort woonde. Bla Bla Bla je kent het wel hahah. Uiteindelijk kreeg ik twee weken lidmaatschap. Ben gelijk gaan sporten. Het voelde heerlijk. Jammer dat de kracht niet zoals vanouds was maar goed. Terug in Nederland gaan we daar weer aan werken denk ik zomaar. Toen ik terug in mijn hostel was had ik me omgekleed en mijn spullen af gegooid. Had geen zin om weer de hele avond binnen te zitten en had honger dus ben ik gaan wandelen. Ik liep over queensstreet tot het einde. Ik besloot te eten bij Wendy's eigenlijk best stom. Eerst sporten en dan vette hap eten. Na het eten liep ik verder en besloot ik om naar de film te gaan. Dat was lang geleden en daar had ik wel zin. Was echt gezellig ondanks dat ik alleen was. Had me echt vermaakt met de film the hungergames. 
2 mei Auckland
Vandaag had ik eindelijk weer is lekker uitgeslapen. Het was heerlijk want het was ontzettend lang geleden. Vandaag  stond voor mij een dagje winkelen op de planning. Nouja winkels kijken om mezelf te vermaken haha. Toen ik weer het einde van Queenstreet naderde zat ik in dubio om weer naar de bioscoop te gaan. Het was kwart voor drie in de middag. Uiteindelijk even naar binnen gegaan om te kijken wat er draaide en gebruik te kunnen maken van Free wifi. Na een half uurtje toch maar besloten om weer een filmpje te pakken. Gewoon omdat het kan haha. Om 4 uur begon de film american Pie the reunion. Was wederom erg gezellig ook al was ik alleen. Maar heb me wel vermaakt de hele dag. Na de film liep ik terug naar mijn hostel. Heb me omgekleed en ben naar de sportschool gegaan. Een heerlijk uurtje weer gesport. Na het sporten  liep ik naar de countdown naast de sportschool. In de supermarkt kocht ik gezonde dingen want ik was het helemaal beu iedere dag mc Donalds of wat daar ook op lijkt. 
3 mei Auckland - dolfijn en walvis safari
Vandaag werd ik om 10 uur wakker. Het was ontzettend lekker weer buiten dus ik besloot om de dolfijn en walvissen tour te doen. Ik kleedde me aan, checkte snel mijn email en ging richting de haven. De man waarbij ik het kaartje kocht vertelde dat het vandaag een goede dag zou worden doordat het water vlak en het weer uitstekend. Mijn kaartje afgerekend en ik ben gaan lopen naar de opstap plaats. Ik moest een uurtje wachten maar dat maakte niet uit want het was heerlijk om in het zonnetje te zitten. Het echte zwitserleven gevoel zoals Cris Zegers altijd zegt. Eenmaal  op de boot gingen we op walvis en dolfijn safari. Het was erg lekker weer onderweg en we zagen ook nog twee kleine pinguïns. Na een half uurtje varen zagen we de eerste dolfijnen. Ze zwommen constant met onze boot mee. Dat was wel gaaf. Even later werden ook de eerste walvissen gespot. Was ook een super gaaf iets om mee te zien. We hebben ongeveer 4.5 uur op het water gezeten. Het was echt puur genot, maar soms wel koud hahah. Op de boot kwam ik aan de praat met een meisje uit België. Leuk en aardig meisje om te zien. We hadden gepraat over haar tattoo. Ik vroeg gewoon aan Thom waar ik een goede tattoeerder kon vinden in Auckland. Hij belde gelijk een goede vriend van hem en ik kreeg hem aan de telefoon. Ik kon rond 7 uur langs komen om mijn ideeën te laten zien zonder dat ik het eigenlijk nog niet echt goed besefte dat ik nu echt er serieus mee bezig was. Ik ging rnie 10 voor 7 naar hem toe. Was redelijk zenuwachtig. Ik liet hem mijn ideeën zien en hij maakte een ontwerp. Was eigenlijk helemaal niet van plan een tattoo te zetten maar hij vertelde dat ik om 8 uur terug kon komen. Want dan was hij klaar met een andere klant. Ik om 8 uur terug vol met zenuwen. Samen het ontwerp gemaakt en uiteindelijk maar een tattoo laten zetten. Het deed trouwens zeerder dan gedacht. 
4 mei Auckland
Ik had erg slecht geslapen want mijn tattoo deed pijn en ik mocht niet op mijn rug liggen dus dat was wel een beetje vervelend Gelijk toen ik opstond liep ik naar de spiegel. Hij was nog steeds donker maar vond hem echt prachtig. Ik wwas blij met het resultaat en met mijn tattoo. Ik heb de hele dag een beetje rustig aangedaan. Lekker op internet gezeten wat door de stad gewandeld en boodschappen gedaan bij de supermarkt. Ik wilde mijn laatste dagen gezond eten dus kocht ik precies hetzelfde als 2 dagen terug. 2 dozen met muesli repen. Een tros bananen en twee stokbroden met twee blikjes tonijn. En een twee liter fles met ju de orange, appel.Savonds had ik een fles tequila gekocht. Samen met Thom op gedronken met 4 flesjes Heineken. We hebben tussendoor nog twee potjes gepoold. Was toen al lichtelijk aangeschoten. We zijn daarna naar een aantal clubs geweest. Ik heb echt constant gratis gedronken want thom kende iedereen in de clubs dus die kreeg alles gratis. Super vet en super dronken uiteindelijk. Hij bestelde alleen maar bier met shotjes wiskey erin dus dat kwam op een gegeven moment hard aan. tot de vierde club ging het allemaal nog goed maar eenmaal daar ging bij mij het lichtje uit. Ik was zo zat als een kanon wist niet meer waar ik het zoeken moest. Tom had me in een taxi gezet en terug gebracht naar het hostel. dit was weer de eerste en laatste keer voor de komende maand. 
5 mei Auckland
Ik heb de hele ochtend lopen kotsen en voelde me echt kut. Haha eigen schuld. Was ook de hele ochtend niet vooruit tebranden. Gelukkig hoef ik helemaal niks dus lekker relaxen was het vandaag de dag. Was al vroeg wakker want ik was ziek. Ben smiddags wel een paar uur gaan slapen. Werd savonds wakker en heb mijn broodje tonijn opgegeten . Toen kwam ik sammy tegen en die vertelde me wat ik gisteren avond allemaal had gedaan want ik kon er niks meer van herinneren hahah. Ben daarna op internet gegaan en geven eigenlijk tot savonds laat wakker gebleven en heb lekker genoten van de rustige avond.
6 mei Auckland 
Na lekker uitgeslapen te hebben en mijn banaantjes met een paar muslie bars gegeten te hebben ging ik lekker douche. En daarna weer op internet natuurlijk. Smiddags ben ik crème gaan kopen voor mijn tattoo. En daarna Naar de haven geweest om mooie foto's te maken van mijn laatste dag in Auckland. Ben de hele middag lekker aan het wandelen geweest. Heb nog verse vis op bij de pier. Moest er een half uur op wachten dus waarschijnlijk moest het nog gevangen worden hahah. Na mijn luch weer verder gaan wandelen terug en richting de sky tower. Toen ik daar aan kwam was het donker. Nog de allereerste les Miles sportschool gezien. Ben verder vroeg gaan slapen want ik moest vroeg op voor mijn vlucht naar Fiji. En nog even afscheid nemen van Thom.

Fiji
7 mei Auckland- Nadi 
Vandaag vloog ik naar Fiji. Mijn vlucht was om 1 uur dus ik moest vroeg op. Rond half 8 stapte ik mijn bed uit en pakte snel mijn spullen bij elkaar. Ik checkte uit en ging richting het vliegveld. Ik pakte schuin tegenover mijn hostel de airportbus voor 16 dollar. 40 minuten later was ik op het vliegveld. Ik moest een uurtje wachten totdat ik kon in checken. Dit maakte niet zo heel veel uit. Ik at gauw een ijsje bij de Mac Donalds. Eindelijk in gecheckt een uur later. Ik Had gelukkig deze keer wel een nooduitgang stoel. het vliegtuig was redelijk goed. Gelukkig was het maar 3 uur vliegen dus dat viel wel mee. De aankomst op Fiji was gelijk goed. Lekker weer, muziekje en erg warm. Dat was wel even wennen want ik kwam uit Auckland waar het de laatste dagen aardig koud was.  In de rij gestaan bij de douane. Mijn stempeltje gehad. Niet zon hele mooie. Daarna heb ik mijn tas gehaald en heb ik 10 minuutjes gewacht op de man die me op kwam halen. Hij bracht me naar smugglers cove, dat op 20 minuutjes afstand was. Savonds lekker gegeten in het hostel en lekker gerelaxed. Het enige kutte was het slapen. We lagen met dertig man op een kamer en het was bloedheet en geen afzuiging. Dat was wel een ramp, want het sloeg echt heel erg op je adem Maarja. Dat hoort er ook bij hè als backpacker zijnde hahah.
8 mei smugglers cove Nadi
Stond om 5 voor9 op en ging lekker ontbijten. Geroosterd brood met suiker en ju de orangeade. Was erg lekker rond half 10 terug gegaan. Ik heb de hele dag lekker gezeten onder een parasol samen met twee locals. Was erg gezellig en we hebben wat bier gedronken. En bounty soort wiskey 59%. Had een lekker dagje. Op mijn gemak voetbal gekeken en savonds nog bier gedronken met een aantal mensen. En nog een ruzie gekeken tussen twee locals was wel interessant om te zien. Want ze hadden allebei hout in hun handen. Helaas niks gebeurt alleen een paar klappen.
9 mei Nadi smugglers cove- Beach house
ik checkte vandaag al vroeg uit want ik ging naar Beach house toe. Dit was een mooi oord met witte standen dus ik had er erg veel zin in. Ik pakte een taxi en die reed me voor twaalf dollar naar het busstation. Hier pakte ik er half uur later de bus naar Beach house. Dit duurde ongeveer twee uur. Halverwege stopte we nog even voor 5 minuten bij een markt. Hier heb ik een paar nieuwe armbandjes gekocht. Helaas was de vrouw waar ik ze van kochte stom. Ik vroeg echt bijna tien keer hoeveel het koste en steeds zei ze. Ja voor jou 2 voor halve prijs. Ik begon mijn geduld aardig te verliezen. Dat begon ze ook te merken hahah. Eenmaal terug in de bus een super slechte film gezien. Mr bones. Eindelijk aangekomen in Beach house was het voor mijn idee echt prachtig. Een super Chille plek om uit te rusten en lekker te genieten. 
Ht strand en de accommodatie was prachtig. Heb er ook intiem van genoten. Rond 5 uur begon het eb te worden en kon je veel blauwe zeesterren zien. De zonsondergang was ook echt prachtig. Verder was het ook wel erg fijn dat internet gratis was. 
10 mei Beach house
De ochtend heb ik lekker op het strand door gebracht . Het was erg lekker weer en warm. Helaas veranderde dit rond een uur of twee. Het werd bewolkt en begon ook te regenen. Uiteindelijk stopte de regen maar dat was van korte duur. Het heeft erg hard geregend. ik ben nog samen met een jonge en meisje toen het eb was zo ver mogelijk de zee in gelopen. Tot de rand want hier werd het gevaarlijk omdat daar haaien zwommen en de zee erg ruw was. Na 10 minuten lopen over een stuk van 200 meter waren we eindelijk aan het einde. Eenmaal daar begon het nog harder te regenen. Dit was een ramp want ik moest uitkijken met mijn tattoo.
11 mei Beachhouse- Suva
Om tien uur checkte ik uit en ging ik richting Suva. Ik wachte op de minibus tegenover het ressort waar ik zat. Het duurde 10 minuutjes en ik had gelukkig een bus. De rit was niet echt geweldig. Er is een weg op het eiland en die zit vol met gaten. Er is geen geld om het te laten maken. Twee uur later kwam ik aan in Suva. Heb een taxi gepakt voor 4 dollar naar mijn hotel. Op 3 minuten afstand. Eenmaal ingecheckt ging ik naar mijn kamer en ruimde mijn spullen uit. Ik kwam er al gauw achter dat ik mijn iPad miste. Ik werd helemaal gek. Heb ons mam gebeld. En tot drie keer toe Beachhouse maar ze hadden niks gevonden. De vierde keer dat ik beachhouse belde hadden ze mijn ipad gevonden bij de bar. Hij was gelukkig af gegeven. Hd nog nooit zon fijn gevoel gevoeld haha. Ik ben hem gaan halen en kwam daar rond kwart over drie aan heb koffie gedronken en gegeten en ben rond 6 uur weer terug gegaan. Een auto stopte en daar mocht ik mee meerijden dat was wel leuk. Was een man. Hij had zijn zoon drie maanden geleden verloren. Triest. 2 uur later was ik terug en heb niks meer gedaan mijn tas helemaal opnieuw ingepakt. En lekker tv gekeken.
12 mei Suva- leluvia island resort
Om half 10 werd ik door David op gehaald. Ik moest opschieten want ik werd om 5 over 9 wakker en moest mijn spullen nog in pakken en ontbijten. Eindelijk beneden wachten David samen met zijn zoontje op mij. Hij bracht me naar de bootopstap plaats waar hij al 5 keer geweest was. Dit was een halfuur rijden. Om 11 uur zou ik de boot hebben maar geen boot te bekennen. Nouja boot, het was meer een varende notendop. Na bijna een uur gewacht te hebben reden we naar de top van de berg. Hier hadden we signaal en belde David. De vrouw vertelde dat we op de verkeerde plek waren. Erg typerend allemaal dat de opstapplaats veranderd was. Maar goed het was ondertussen kwart over 12 en ze vertelde dat de volgende boot om half 2 zou komen. Dus zijn we naar het dorp terug gereden voor lunch. Rond half 2 waren we terug en weer geen bootje te bekennen. Om 5 voor twee nog niet dus reden we weer terug naar de berg. De vrouw vertelde dit keer dat het bootje onderweg was. Uiteindelijk op de boot was het 45 minuten varen naar het eiland. Onderweg was het redelijk mooi weer. Was wel een leuk tochtje over de zee. Op het eiland was het puur relaxen. Heerlijk ik kwam aan kreeg gelijk een kokosnoot. Smaakte goed want ik had dorst haha. Ik werd daarna naar mijn slaapkamer gebracht. Ik had een houten bamboe hutje aan het strand, super vet gewoon. Ik sliep onder een klamboe want er zaten savonds een hoop insecten. Vandaag had ik ook nog eens geluk want er werd voor ons gekookt in Fiji Style. Al het oorspronkelijke eten van Fiji.  

13 mei. Vandaag ben ik voor het eerst de zee ingegaan. Heb Sochtends even op een paddel bord gestaan. Vond het best saai eigenlijk hahah maar goed. De middag ben ik na de lunch gaan snorkelen. Ik was wel een beetje zenuwachtig, dat kwam door mijn tattoo. Gelukkig is alles goed gegaan voor mijn gevoel. Hij zit er nog steeds op haha. De rest van de dag lekker in het zonnetje gezeten en de dag een beetje door gebracht met gezellig kletsen met de locals en proberen kokosnoten uit de palmbomen te krijgen.ik had David rond 12 uur nog gebeld om door te geven dat ik een dag langer blijf. Echt een toffe gast, doet alles voor me en wijst me ook nog naar een goeie snorkel plek vanuit de telefoon haha.  De volgende dag werd ik om 8 uur wakker gemaakt. Helaas niet door mijn wekker maar door het gezaag van bouwvakkers. Zij waren namelijk bezig met renoveren. Eenmaal wakker ging ik ontbijten en genoot ik van mijn laatste paar uur op het eiland. Het was lekker weer en heerlijk warm. Ik besloot om nog een uur te gaan snorkelen en een uur te gaan vissen. Dit was erg leuk en mooi. Veel vis en koraal gezien en ook nog klemschelpen  van een meter lang. Na het uur snorkelen voeren we met de boot naar een andere plek. Hier gingen we op de traditionele manier vissen. Gewoon met visdraad en een stuk vis eraan. Het was de bedoeling zodra je iets voelde aan je lijn heel hard te trekken. Dit was mij tot drie keer achter elkaar gelukt. Ging echt vrij snel. In totaal hadden we 5 vissen gevangen. Na ongeveer twee uur op het eiland stond mijn lunch klaar. Net op tijd terug want het begon kei hard te regenen. Na de lunch en regenbui was het tijd om te gaan. Ik belde David op en die kwam me ophalen een 3 kwartier later. Hij bracht me terug naar het hostel waar ik een paar dagen eerder ook verbleef. Ik ben savonds nog even naar de Mac Donalds gegaan en daarna lekker tv gekeken op mijn kamer. 
15 mei Suva- Nadi
Om half 9 zat ik beneden op David te wachten. Hij zou mij geld geven voor de laatste dag in Fiji. Rond 11 uur checkte ik uit na nog even te hebben geskypt. Ben daarna drie uur met een mini bus terug gegaan naar Nadi. Was een lange rit en ik was blij dat ik er eindelijk was. Onderweg nog even gestopt voor een snelle lunch. Kocht gauw een paar stukken vis en sprite. Aangekomen in smugglers cove zei de vrouw gelijk welcome back mister jelle. Kreeg ook korting voor de kamer dus dat was wel aardig. Dit was weer het einde van mijn avontuur tot dusver, hoop dat jullie het leuk vonden en tot de volgende keer 

Groetjes Jelle 

  • 15 Mei 2012 - 13:05

    Oma Jokw:

    hoi jelle wat een mooi verslag weer zo kunnen we lezen wat je alle maal mee maakt.dat is toch fantastie.,s nu naar Áusrtalie jongen wat een leven.. geniet er maar van straks als het voorbij is moet je weer in het gereel jongen pas goed op je eigen en je spullen ,,xxxxxxxxxxxxxtot gauw weer oma jokexxxxxx

  • 15 Mei 2012 - 15:10

    Bram:

    Ha Jelle,

    Man, je begint al echt een relaxte uitstraling te krijgen. Lekker rustig dit, lekker rustig dat, vandaag even niks, even hier kijken, even daar kijken, filmpje de ene middag, een filmpje de andere middag, even relaxen bij de haven, een middagje sporten, lekker stappen en mensen ontmoeten,o ja ook nog even dolfijnen en walvissen spotten, een hutje op een wit palmenstrand, bier en kokosmelk drinken met locals, vissen en snorkelen om je dag door te komen, vandaag lekker lang uitgeslapen, even een tattoo zetten om dit alles niet meer te vergeten en voor altijd bij je te dragen en tussendoor nog schitterende foto's schieten op de mooiste plekjes op aarde. Gelukkig ben je op de helft, ik begin ondertussen jaloers te worden en dat zal nog wel even zo blijven. Sydney, Australie, Azie, Srilanka en alles wat nog gaat volgen. Weet je wat aan je reis bijzonder is? Ik geniet iedere dag met je mee. Blijf boeiende verslagen schrijven en mooie foto's maken. Heel veel plezier in Australie en een goede reis. ihvj xxx

  • 15 Mei 2012 - 17:31

    Anne:

    Jelle Groothuis, winnaar vd gouden griffel 2012!

    Leuk om te lezen Jelle, net of we er zelf bij zijn.
    Goede reis naar Australia mate!

    XXXX weer een nieuw werelddeel

  • 16 Mei 2012 - 08:56

    Opa En Oma:

    hallo jelle wat heb je weer bijzondere ervaringen opgedaan en mooie foto's gemaakt. je hebt een mooi leven op dit moment wij zijn echt wel een klein beetje jalores maar apentrots. geniet er maar van. het weer is hier slecht en je reis is zo voorbij. volgens ons zit je al ongeveer op de helft. vandaag vlieg je naar australie hoorde we van je vader. wij hopen dat het daar net zo mooi wodrt als in de landen waar je al bent geweest. wij genieten van je mooie en boeiende verslagen en hopen binnenkort weer een keer te kunnen skippen. je tato is toch niet zo groot he. veel plezier in australie en geniet er van. tot het volgende verslag en een dikke kus. opa en oma

  • 16 Mei 2012 - 10:06

    Koffienellie:

    Hoi Jelle, wat een mooi reisverhaal heb je weer geschreven en mooie foto´s gemaakt. man man wat maak jij een mooie dingen mee, nu naar aussie daar is het ook super , dont worry is daar het motto .de groeten en geniet..

  • 18 Mei 2012 - 06:41

    Mama:

    hey jelle, heb net op mijn gemak je reisverslag weer gelezen.Het is al prachtig de reis maar het lijkt wel of het met de dag mooier wordt.Je bent nu weer een paar dagen in Australie,heb de foto's alweer voorbij zien komen.Geweldig zo mooi nu ben ik echt jaloers haha.Hier gaat alles goed ze komen direct het dak van de schuur maken want dat is lek,maar dat wist je al is al heel wat jaren lek dus het onderhand is tijd.Bij ons is hapstap in de interpolis tuin dat is wel gezellig.Je krijgt de groetjes van iedereen dikke kus xxx mama en ik zie je op skype heel veel plezier.

  • 25 Mei 2012 - 07:38

    Oe Beste Vriendin:

    haleekusssssss hier ben ik alweer het heeft nu wel erg lang geduurd dat ik een berichtje naar je stuur.Het is nu in nederland ook erg warm dus wil zeggen ijsco weer het is bij ons erg druk hebben ook 5 dagen gestaan op hapstap .Was erg gezellig maar kei hard werken.Bauke is ook mee geweest .Ben super trots ook op haar heeft heel erg goed gewerkt.Ons Bregje was deze week op kamp en komt vandaag terurg naar huis heeft ieder geval goed weer gehad .Heb vandaag een vrije dag weet niet wat me over komt is denk ik 4 maanden geleden ga vandaag met de kids vanmiddag naar het zwembad ze zijn om 1uur vrij dus .Het klinkt allemaal afgezaagd maar je reis verslag is weer erg leuk .Mooi was dat op die boot denk ik en wat een mooie stranden daar zeg .Jelle hou je taai en de groetjes van iedereen hier met een dikke vette kus van ons .IK hou nu op want ga van mijn welverdiende vrije dag genieten .xxxxxx


  • 03 Juni 2012 - 13:14

    Lucie:

    het was weer leuk om te lezen en mooie foto,s geniet er nog maar lekker van en pas goed op jezelf

    groetjes lucie

  • 04 Juni 2012 - 13:42

    Oe Beste Vriendin:

    haleekussssss we zijn er alweer heeft even geduurd maar ben er weer.Het is erg druk bij ons dus heel weinig tijd om op de computer te zitten ook al schrijf ik niets ik denk wel aan jouw hoor en krijg ook infomatie over jouw door van jullie pap en annemarie ze missen jouw wel.vandaag is het erg slecht weer de hele dag regen en nog meer regen.Nog een kleine 3 maanden en dan zit het er al weer op voor jouw.Wat zal dat wennen zijn .Denk zelf dat je straks geen aard meer hier in Nederland hebt .Maar wat je nu allemaal mee hebt gemaakt zou je ook allemaal niet mee maken als je er zou wonen want dan moet je ook gewoon aan de arbeid.Maar dit nemen ze je niet meer af.Jelle tot de volgende keer maar weer en heel veel plezier .Groetjes van ons allemaal en een hele dikke vette kus van ons xxx

  • 06 Juni 2012 - 07:36

    Bregje:

    heeey neef!!
    hoe is het daar? lang niet meer gezien man... hahaha facetime kan ook niet meer want me ipod is kapot :( ik begin je nu wel te missen hoor!!
    ben blij als je straks weer thuis bent maar jij hoopt natuurlijk dat je nog lang niet thuis bent
    nou neefje nog heel veel plezier en een dikke kus van je nichtje!! xxx :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Queenstown

Jelle

Actief sinds 09 Jan. 2012
Verslag gelezen: 1530
Totaal aantal bezoekers 29630

Voorgaande reizen:

01 Maart 2012 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: