Argentinië, Brazilië en Uruguay - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Jelle Groothuis - WaarBenJij.nu Argentinië, Brazilië en Uruguay - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Jelle Groothuis - WaarBenJij.nu

Argentinië, Brazilië en Uruguay

Door: jellegroothuis

Blijf op de hoogte en volg Jelle

10 April 2012 | Argentinië, Buenos Aires

Hallo allemaal,

Hier ben ik eindelijk weer. Ik heb gelukkig de tijd en de gelegenheid gevonden om een stukje te schrijven over mijn reis. Het duurde even maar na dit verslag ben je weer op de hoogte van wat ik heb uitgespookt de afgelopen weken. Ik was gebleven in Salta. Na het ongeluk waar ik over vertelde heb ik gewoon twee dagen rustig aangedaan. Lekker gewandeld en de stad bezocht. Na deze dagen stond er een busrit van 24 uur op het programma. Om 3 uur vertrok mijn bus richting de Iguazu. Ik wilde koste besparen voor de taxi dus ik dacht laat ik maar gaan lopen. Ik had toch alle tijd.  Helaas raakte ik verdwaald en heb dus toch maar een taxi genomen voor het geval ik mijn bus niet zou halen. 
Eenmaal Aangekomen was ik misselijk van de busrit, het duurde gewoon te lang haha.  
30 maart Foz de Iguazu Brazilië 

Vandaag stonden de watervallen aan de Braziliaanse kant op het programma. Ben naar het bus station gelopen en heb een retour kaartje gekocht voor 50 peso's. Bij de grens in Argentinië moesten we de bus uit en door de border heen. Iedereen weer terug in de bus reden we verder naar de Braziliaanse grens. Hier gaven we onze paspoorten aan de buschauffeur en die liet alle paspoorten afstempelen. Beetje vreemd dat dit op deze werkt maar goed. In het park zelf waren veel dieren te zien voornamelijk een soort wasbeertjes die alleen maar zochten naar voedsel.  Toen ik eindelijk de watervallen zag was het adembenemend. Je had een groot overzicht over alle watervallen. Super tof. Veel mooie foto's gemaakt zoals je waarschijnlijk al gezien hebt op mijn site. De volgende ging ik naar de Argentijnse kant en vervolgens mijn plan om gelijk de bus te pakken richting Buenos Aires. Ik was moe vandaag en kwam langzaam op gang. Het duurde allemaal lang en daardoor kon ik dus ook niet meer deze dag met de bus mee. Want dat zou erg krap worden omdat de man bij het bus terminal vertelde dat je de hele dag nodig hebt om alle watervallen te zien. En de bus naar Buenos Aires vertrok om 5 uur. Dus helaas dan maar morgen. Om half 12 pakte ik de bus naar de watervallen. Kocht een intree kaartje voor het park en ben lekker gaan wandelen. 100 peso's vond ik nog mee vallen. Brazilië was duurder en een stuk minder indrukwekkend dan de Argentijnse kant. De watervallen waren super spectaculair. Heb nog veel dieren gezien, een krokodil spinnen, vogels, gordeldier, meerval 1.5 meter en wasbeertjes. Na de hele dag in het park te hebben rondgehangen ben ik tegen 5 uur weer terug gegaan. Heb bij een supermarkt een kilo kip gekocht en heb dit savonds op d barbecue gelegd. Was erg lekker. Daarna nog even gechillt in de hangmat.

1 april Puerto Iguazu- Buenos Aires- Colonia del Sacramento- Montevideo  

Werd wakker om 9 uur. Opgestaan en aan mijn ontbijtje begonnen. Weer hetzelfde als de voorgaande 2 dagen. Rond 12 uur besloot ik om mijn busticket te gaan kopen voor een paar uur later. Gister kon ik om 5 uur de bus pakken en dan zou ik volgende dag om 9 uur in de ochtend aan komen. Dit leek mij wel een goed idee want dan zou ik eventueel aansluitend de boot kunnen nemen naar Colonia del Sacramento. En van daaruit weer door met de bus 2.5 uur naar Montevideo Uruguay. Van te voren had ik naar de prijs  geïnformeerd van de rit en dit zou mij ongeveer 95 euro gaan kosten alweer. Bij het busstation gezocht naar een goede touroperator. Eenmaal gevonden hadden ze een speciale aanbieding en was de cama klas ( de luxere stoel) voor 433 pesos. Vertrok wel om 2 uur. Nouja prima dacht ik bij mezelf en kocht dit ticket. Scheelde toch weer 20 euro en ik was vroeger in BA. Helaas wel midden op de dag maar goed dat had ik er wel voor over. De volgende morgen Om 5 over half 8 aangekomen op het busstation. Ben uitgestapt heb mijn backpack gepakt uit de laat ruimte en ben naar buiten gelopen. Daar heb ik aan een man gevraagd hoe ik bij de boot kon komen. Hij legde me uit hier de straat uit en met de grote weg naar rechts mee lopen. Dan zie je het vanzelf. Dus ik ben aan gaan lopen. Ik wist dat het ongeveer 1 km was dus het kon nooit ver weg zijn gelukkig. Paar 100 meter verder liep ik al verkeerd haha. Uiteindelijk bij de boot. Kaartje gekocht en maar meteen naar de border gegaan. Hier bleek dat ik mijn kaart niet had ingewisseld voor een voucher. Stond allemaal lekker aangegeven maar goed. Een man van het personeel haalde met mijn paspoort en betalingsbewijs mijn kaart. Nou door de douane eindelijk op de boot. Hier drie uur opgezeten, het was geen ramp de tijd gaat voortaan vlug op de korte afstanden bij mij haha. Aangekomen in Colonias deSacramento moest ik gaan pinnen maar tot grote frustratie deden mijn pasjes het niet op de automaten. Dus dat werd zoeken naar een bank met al mijn spullen. Samen met een andere jongen die hetzelfde probleem had heb ik een bank opgezocht. Eenmaal terug Gauw een buskaart gekocht naar Montevideo en om drie uur vetrokken we. De bus duurde vrij lang, het stopte overal en ik was moe. Een voordeel van de bus was dat er gewoon wifi aanwezig was. Hoe bizar is dat. Jammer dat ik er pas zo laat achter kwam. Eindelijk aangekomen in Montevideo zijn we met drieën gaan lopen naar het hostel. De twee hadden al een reservering en ik ben maar gewoon mee gegaan.de volgende dag vetrok ik richting de hoofdstraat van Montevideo. Dit was tevens ook de langste winkelstraat van Montevideo 3.5 km lang. De winkels vielen trouwens tegen.  Op het gemak heb ik lekker gewandeld en heb eindelijk weer is een big Mac menu op bij de Mac Donalds. Smaakte prima ook al begint friet mijn neusgaten uit te komen. Uiteindelijk aangekomen bij het grote plein. Paar foto's gemaakt en daar zag ik ook gelijk een souvenierwinkeltje. Hier heb ik mijn vlaggetje gekocht van Uruguay. 6 euro betaald afzetters. Maar ik heb mijn vlaggetje.  Ik ben daarna links afgeslagen en richting de zee gelopen. Was niet bepaald een mooie zee. Bruin water en ook weinig strand. Deze wandeling duurde 3 uur en ook hier verdwaalde ik weer haha. Gelukkig kwam ik nog wel het voetbalstadion van montevideo tegen.Savonds zijn we gezellig met bijna iedereen van het hostel gaan barbequen. Was erg lekker en veel.Daarna lekker gerelaxed en wat gegeten. Savonds heb ik een fles bier gekocht en die opgedronken. Na drie dagen Montevideo was het tijd om terug te gaan naar BA. Om half 5 vertrok ik vanuit mijn hostel te voet naar het busstation. Het was een kleine 10 minuten lopen. Ik moest om 5 uur mijn betalingsbewijs inwisselen voor mijn ticket. Ik had een combi ticket gekocht voor de bus en boot. Ik vetrok om 5 uur en savonds om 10 uur arriveerde ik in Argentinië.  Gelukkig had ik die middag een hostel gereserveerd, dus ik wist gelukkig waar ik heen kon.
Ben de hele dag in de stad geweest. Ik heb de metro gepakt en stapte uit op plaza de Mayo. Het plein van de dwaze moeders. Daar begon mijn wandeling door het centrum. Daarna ben ik naar de breedste  straat ter wereld gegaan. Iets meer dan 100 meter lang. Na 4 uur rond gelopen te hebben en last van mijn benen te hebben gekregen ben ik langzaam terug gelopen naar plaza de mayo.ben nog even naar de bekende naaldbrug gelopen. Lijkt op die van Rotterdam.  Toen ik genoeg foto's had vond ik het laat zat en ben terug gegaan. In mijn hostel leerde ik een duitser en twee Engelsen kennen. Daar ben ik mee op stap geweest. We waren om 7 uur terug. Was lache, stelletje gekke!!
7 april Buenos Aires

Aangezien we zo laat naar bed gingen kwamen we ook laat ons bed uit. Ik was om 11 uur wakker en heb weinig gedaan. Voelde me niet zo heel erg lekker. Rond een uur ben ik gaan douche want ik ging vandaag naar Boca Juniors- Argentinos Juniors. Om twee uur liep ik naar bus 53. Gelukkig zat er een vader en twee kleine kindjes met Boca tshirts aan in de bus. Dus ik wist waar ik heen moest. Ben ze gewoon gevolgd hahah. Op straat heb ik een ticket gekocht. Eenmaal in het stadion kwam ik er al gauw achter dat ik in het uitvak zat ipv blauw gele zaten er rood witte. Ik was er al aardig vroeg want de wedstrijd begon pas over  een uur en drie kwartier maar dat maakte niet uit want de sfeer was goed en er was volop zon op onze tribune. Eindelijk begon de wedstrijd wat een gekke huis is dat zeg. Helemaal geweldig de sfeer alle mensen. 90 minuten lang zingen. Na twee minuten kwam Argentinos voor met 0-1. Het dak ging eraf. Na de wedstrijd ben ik met de menigte terug gelopen en heb ik een bus gepakt naar het centrum en van daaruit nog op het nippertje de tram terug naar mijn hostel.
Vandaag zou ik gaan skydiven. Vond het wel een mooie afsluiter van mijn tijd in zuid Amerika, maar helaas werkte het weer niet mee. Er waren teveel wolken en er stond een te harde wind. Erg typisch dit aangezien de hele week de zon heeft geschenen. Maar goed. Ik heb nu nog 5 dagen in zuid Amerika. Ik ga morgen richting Mendoza en probeer daar alsnog uit een vliegtuig te springen. Daarna richting Chili en vervolgens de 15de met de twee engelse jongens naar Nieuw Zeeland.



Heel veel groeten en bedankt voor het lezen van mijn verhaal


Jelle

  • 10 April 2012 - 21:11

    Marian V Dongen:

    Hoi Jelle
    Leuk om je verslag te lezen. Je maakt zo heel wat mee zeg en wat een ervaring!! Je foto's zijn prachtig, Hier in Tilburg gaat alles z'n gangetje koud en nat heel de dag regen vandaag bah bah. Maar ons Willem tweeke heeft gisteren toch maar weer gewonnen,maakt veel goed nietwaar.
    Geniet nog van je reis wij werken gewoon door!!!!!!!!!!!!!
    Groetjes Marian

  • 11 April 2012 - 05:42

    Nichtjes:

    Stoer mann

  • 11 April 2012 - 10:52

    Oe Beste Vriendin:

    eindelijk weer een nieuw verslag te lezen van jouw .vind het altijd leuk om iets tehoren .fotos zijn heel erg mooi van de watervallen al helemaal .denk ook dat het best wel eng was bij het voetbal wat is dat stadion groot zeg en iedereen hangt maar over die railling dat daar nog geen ongelukken zijn gebeurd .hoop snel weer iets van je tehoren of tezien.jelle hou je taai we zijn super trots groetjes van ons allemaal xxx

  • 11 April 2012 - 11:50

    Oma Joke:

    he jelle wat een mooie fhoto,s je ziet er goed uit jelle je hebt goed naar je zin dat zien we wel fijn jongen.. ik mis je wel. maar ik geniet van je verslag.prachtig jelle wat krijg je toch een hoop te zien schat. geweldig tot gauw horens oke jelle dikke knuffel van ons opa en oma joke ..hasta la fista doeiiiiiiiiiixxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 11 April 2012 - 15:54

    Bram:

    Ha Jelle,

    Het is leuk om je verhaal ook nog een keer te kunnen lezen. Ik lees weer andere details, dan in het gesprek. Dat maakt je ervaringen voor mij meer compleet. Ik kijk iedere keer met spanning uit naar ons contact, je verslag en je foto"s en vraag me dan af welke bijzondere ervaringen je weer hebt opgedaan. Nu je in Zuid Amerika bent, lijkt het wel of er op televisie veel aandacht aan dit continent wordt besteed. Ook leuk om te zien, dat jij er bent geweest of nog steeds bent. Zo was gisteren bijvoorbeeld Beunos Aires, de Machu Picchu op de televisie en beelden van het voetbalstadion, ja dat voelt trots!!!! Ik hoop dat het Skydiven voor je nog ergens doorgaat. Geniet nog van Zuid Amerika, over vier dagen is dit ook weer verleden tijd. Goede reis naar Chili. xxx

  • 11 April 2012 - 20:23

    Opa En Oma:

    hallo jelle wat heb je weer een leuk verslag geschreven en mooie fotos gemaakt. wij vonden de fotos van de watervallen geweldig wat een mooie omgeving. wij zijn erg blij met je kaartje dat deed ons erg goed. volgens ons ben je nu voor de laatste week in zuid amerika. geniet er nog maar even van. wij denken iedere dag aan je omdat we je missen. maar weten dat het je ook goed gaat. wij zijn trots op je en kijken uit naar je volgende verslag. een goede reis naar new zeeland. dikke kus van opa en oma wij houden van je. dag x

  • 12 April 2012 - 14:59

    Brigitte:

    Hallo Jelle,
    Wat een goed verhaal en wat een ervaringen allemaal die je opdoet.
    Nog 3 dagen en dan naar New Zealand. Ik kan je vertellen daar ga je het ook prachtig vinden. Geniet nog even in Chili. Maar vooral geniet van alles....
    groetjes uit Dongen waar we toe zijn aan iets beter weer.

  • 12 April 2012 - 21:29

    Miranda:

    hoi jelle
    heb weer met veel plezier je reisverslag gelezen,echt tof hoor.
    je foto's zijn geweldig om te bekijken, kan me voorstellen dat deze reis iets is om nooit te vergeten.
    jelle pas goed op je zelf en ik blijf je volgen.
    groetjes miranda xxx

  • 13 April 2012 - 14:31

    Anne Van Oudheusden:

    Ha Jelle,

    Wij hebben je verslag weer gelezen! Ik zie wel dat je daar het voetbal ook niet kunt missen ;)
    Geniet ervan, de tijd vliegt voorbij!

    XX Anne

    Natuurlijk ook heel veel groetjes van Papa en Mama!

  • 14 April 2012 - 16:27

    Koffienellie:

    Hoi Jelle, weer een super verhaal... gaaf hoor dat skydiven, ik ben jaloers lijkt me vetgaaf om te doen..geniet maar goed joch ik wacht je volgende belevenissen weer af.groetjes

  • 14 April 2012 - 18:11

    Oe Twee Vriendinekus:

    Wen schone fotos zeg we zie du gij er verdomd goed ut zeg Ge lekt wel un fotomodel so schone ............
    Maok maor veul plezier doen wij ok hier........................Hedde al un vriendinneke opgedoan doar. dhe zal wel he... denk he......... mee zo'n schon gezicht.....Jelle moakt mar veul plezier doar en tot subiet he...... menneke, We hebben ok foto's van oe twee vrindinnekes gestuurd kun de er noar keken. xxxxxxxxxxxxxxxxxx

    Veel liefs van Jolanda en Mieke

  • 14 April 2012 - 18:34

    Oe 2 Vriendinnekuss:

    haleekusssssssssssssssssssssssss
    Hier zen we weer, mee ons gaot ut nog steeds goed. Ge ziet wel dee we altijd aon oe denken he.........Denk te gij ok wel eens aon ons. Of hedde doar gin ted vur.Want ge moakt allemoal whe mee he MENNEKE.We zen wel un bietje jaloers hoor he............Whe denken dhe ge wel eerder naor huijs toe komt want ge moakt wel veul geld op he............Maar dhe maag de pret niet drukken he..........Wij wensen jou veul plezier in Nieuw Zeeland wij denke ok dee dee doar verrekte schon mischien wel net zo schon als jou foto's waor gij zo schon op staot xxxxxxx Houdoe tot misschien subiet want we hebben nou dorst van dee praoten gekregen, veul liefs
    Mieke en Jolanda

  • 14 April 2012 - 18:34

    Oe 2 Vriendinnekuss:

    haleekusssssssssssssssssssssssss
    Hier zen we weer, mee ons gaot ut nog steeds goed. Ge ziet wel dee we altijd aon oe denken he.........Denk te gij ok wel eens aon ons. Of hedde doar gin ted vur.Want ge moakt allemoal whe mee he MENNEKE.We zen wel un bietje jaloers hoor he............Whe denken dhe ge wel eerder naor huijs toe komt want ge moakt wel veul geld op he............Maar dhe maag de pret niet drukken he..........Wij wensen jou veul plezier in Nieuw Zeeland wij denke ok dee dee doar verrekte schon mischien wel net zo schon als jou foto's waor gij zo schon op staot xxxxxxx Houdoe tot misschien subiet want we hebben nou dorst van dee praoten gekregen, veul liefs
    Mieke en Jolanda

  • 14 April 2012 - 18:34

    Oe 2 Vriendinnekuss:

    haleekusssssssssssssssssssssssss
    Hier zen we weer, mee ons gaot ut nog steeds goed. Ge ziet wel dee we altijd aon oe denken he.........Denk te gij ok wel eens aon ons. Of hedde doar gin ted vur.Want ge moakt allemoal whe mee he MENNEKE.We zen wel un bietje jaloers hoor he............Whe denken dhe ge wel eerder naor huijs toe komt want ge moakt wel veul geld op he............Maar dhe maag de pret niet drukken he..........Wij wensen jou veul plezier in Nieuw Zeeland wij denke ok dee dee doar verrekte schon mischien wel net zo schon als jou foto's waor gij zo schon op staot xxxxxxx Houdoe tot misschien subiet want we hebben nou dorst van dee praoten gekregen, veul liefs
    Mieke en Jolanda

  • 14 April 2012 - 18:34

    Oe 2 Vriendinnekuss:

    haleekusssssssssssssssssssssssss
    Hier zen we weer, mee ons gaot ut nog steeds goed. Ge ziet wel dee we altijd aon oe denken he.........Denk te gij ok wel eens aon ons. Of hedde doar gin ted vur.Want ge moakt allemoal whe mee he MENNEKE.We zen wel un bietje jaloers hoor he............Whe denken dhe ge wel eerder naor huijs toe komt want ge moakt wel veul geld op he............Maar dhe maag de pret niet drukken he..........Wij wensen jou veul plezier in Nieuw Zeeland wij denke ok dee dee doar verrekte schon mischien wel net zo schon als jou foto's waor gij zo schon op staot xxxxxxx Houdoe tot misschien subiet want we hebben nou dorst van dee praoten gekregen, veul liefs
    Mieke en Jolanda

  • 14 April 2012 - 18:36

    Oe 2 Vriendinnekus:

    oeps sorry zie nie 2 maar 3 dubbel

  • 15 April 2012 - 08:59

    Oma Joke:

    GOEIEMORGEN JELLE WE WILLEN JE EERST EEN HELE FIJNE REIS NAAR NEW ZEELAND WENSEN.. DAAR ZUL JE WEL OP KIJKEN ZO GROOT EN RUIM DAT HET DAAR IS .HEEL VEEL GELUK EN GOED OP JE ZELF PASSEN GOED UIT RUSTEN MAAR DAAR KRIJG JE WEL DE TIJD VOOR IN HET VLIEGTUIG IN GEDACHTEN GAAN WE MET JE MEE IK BEN HEEL BENIEUWD VEEL LIEFS VAN OPA EN OMA TOT HET VOLGENDE TELEFOONJE OKE .. KISS KISS BAY BAY.. OMA JOKE...XXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 15 April 2012 - 17:09

    Lucie:

    hoi jelle

    het was weer een mooi verslag om te lezen.en mooie fotos ga nu maar lekker genieten van newzeeland en pas goed op je zelf .

    groetjes lucie

  • 18 April 2012 - 01:47

    Jelle Groothuis:

    Bedankt weer voor het lezen van mijn verslag. Ben inmiddels in nieuw Zeeland zoals jullie ongetwijfeld wel weten. Bevalt erg goed en het is leuk om met de camper rond te rijden

    Groetjes Jelle

  • 18 April 2012 - 15:14

    Mama:

    hey jongen hier weer een berichtje van je moeder,Je bent veilig aangekomen in New Zealand en bent alweer een dag aan het reizen met de camper. Ik hoop dat je ontzettend veel mooie dingen ziet en geniet van elk moment,zo snel dat het gaat.Hier gaat alles goed heb veel tijd over nu ik je was niet heb haha.Heb het weer even wat minder druk examens zijn weer achter de rug,pas weer voor de zomer vakantie.Je krijgt de groetjes van Manon die elke dag wel even vraagt hoe het met je gaat.Kijk je heel goed uit met de camper en niet zomaar overal overnachten in de bush bush.Een hele dikke kus van mij hvj xxxmama

  • 20 April 2012 - 10:45

    Oe Beste Vriendin:

    hoi jelle hoor dat je het erg naar je zin hebt in nieuw zeeland Wel leuk met een camper zo toeren ben echt jaloers op jouw.vooral dat de kinderen nu vakantie hebben 2 weken en hier is het echt slecht weer dus je kunt niet veel doen zelfs geen ijsco scheppen .Laat je snel weer eens iets van je horen ? Vindt ik altijd erg leuk groetjes jolanda xxx

  • 23 April 2012 - 06:59

    Opa En Oma:

    hallo jelle. we hoorden van jullie pap en annemarie dat je in nieuw zeeland bent aangekomen en dat je het goed naar je zin hebt. je reist nu met een camper en 2 engelse jongens hoorden wij. wij kijken uit naar je nieuwe verslag en foto's. we missen je en denken iedere dag aan je. veel plezier en geniet er van. inmiddels vliegt de tijd voorbij, je bent alweer 8 weken weg. dikke kus van ons xxxx

  • 23 April 2012 - 18:35

    Oe Beste Vriendin:

    Haleekussssss hier ben ik weer.Hoe gaat het daar bij jou ? We hebben al een tijdje niets meer van je gehoord.Ik kan me niet voorstellen dat je daar geen mooie en leuke dingen ziet en mee maakt .Hier gaat alles nog steeds door ook met de regen.Laat snel iets van je horen zijn zeer benieuwd naar je reisverslag van Nieuw Zeeland en niet tevergeten die verrekte schone foto's van jouw haha. Groetjes van ons allemaal xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Jelle

Actief sinds 09 Jan. 2012
Verslag gelezen: 1189
Totaal aantal bezoekers 29634

Voorgaande reizen:

01 Maart 2012 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: