2 prachtweken Peru - Reisverslag uit Machu Picchu, Peru van Jelle Groothuis - WaarBenJij.nu 2 prachtweken Peru - Reisverslag uit Machu Picchu, Peru van Jelle Groothuis - WaarBenJij.nu

2 prachtweken Peru

Door: jellegroothuis

Blijf op de hoogte en volg Jelle

13 Maart 2012 | Peru, Machu Picchu

Buenos tardas amigo's

Comme esta??

Hallo vrienden hier ben ik weer met een nieuw reisverslag van mijn op een dag na twee schitterende weken Peru. Wat gaat de tijd toch snel als je het naar je zin hebt. Bij mijn laatste verslag was ik gebleven bij de trip naar de Colca Canyon. Om kwart voor drie ging de wekker en werden we rond half 4 opgehaald om aan onze drie daagse tour te beginnen. Eerst nog wat mensen opgehaald bij andere hostels en toen richting Chivay. Waar onze tocht begon. Na 3enhalf uur rijden stopte we voor ons ontbijt. Broodje met kaas en thee met blaadjes tegen hoogte ziekte. Daarna reden we een uur en stopte we op de welbekende condorspot. Hier kregen wij een half uur de tijd om te wachten op de komst van de condors. Na 20 minuten was het raak! Een condor vloog vlak boven ons hoofd. Weer terug in de bus en werden we tien minuten later afgezet. Hier begon onze hike. We hebben in totaal 4 uur gelopen naar het dorpje beneden in het dal. Een fysiek zware tocht, het was namelijk alleen naar beneden en een stukje omhoog. Mijn benen stonden in brand toen ik beneden was. Eenmaal aangekomen in het dorpje stond het eten klaar, eerst soep en daarna nog friet, met groenten en alpacha ( soort lama). Ik ben vroeg gaan slapen maar werd in de nacht bruut verstoort door een haan. Ik had mijn kamerdeur open laten staan en de haan was rond half 4 op mijn bed gaan zitten. Hij begon te krijsen( je weet hoe hanen dat doen kukleku haha) en ik schrok wakker. Wat was dat prachtig om mee te maken. De haan vloog in het rond maar gelukkig kreeg ik hem snel naar buiten. Hahah.

Om 7 uur ging de wekker en stond ik op. We kregen een half uur de tijd om te ontbijten en toen iedereen klaar was vertrokken we naar de oase. Alweer een hike van 4 uur. Alleen dit keer minder zwaar gelukkig haha. Het was het eerste half uurtje omhoog en daarna vooral recht. met super veel mooie uitzichten. Het laatste uur was vooral steil naar beneden. Richting de oase. Het laatste stuk liep ik harder want het begon te regenen. Ik was helemaal kapot toen ik eindelijk in de oase ( het dorpje ) aankwam. Hier kregen we lunch ( vegetarisch ) Na het eten heb ik nog een paar potjes UNO gespeeld samen met een Spanjaard, een Australiër en Carlos. Daarna ben ik gaan slapen. 



Vandaag ging om kwart voor 5 de wekker. Snel aankleden in het donker en om 5 uur stonden we klaar om onze hike weer voort te zetten en dit keer steil omhoog. Het was tot half 6 donker en daarna kon je goed zien waar je liep. We vertrokken als groep maar eenmaal het dorpje uit mochten we vrij lopen. Dit deed ik dan ook want ik vond het tempo iets te laag. Mijn benen voelde zo goed dat ik de top bereikte in 1 uur en 24 minuten. Een knappe prestatie want het was 1.3km klimmen op een hoogte van 3 km. Ik was als eerste boven en de rest kwam minimaal 1 uur later. Ik heb lekker in het zonnetje gezeten en van het prachtige landschap genoten. Aangekomen in het dorpje kregen we onze lunch, broodje met scrambled egg.Toen we uitgegeten waren moesten we een half uur wachten op ons busje. De terugweg zou een busrit zijn van 3 uur maar het werd er eentje van 5.5 uur. We hebben alle weersomstandigheden meegemaakt. Regen, zon 30graden, sneeuw, hagel en weer regen en zon. Onderweg stopte we nog een keer om naar alpaca's te kijken. Paar foto's gemaakt. In de avond rond 6 uur kwamen we weer aan in ons hostel. We hebben lekker op ons gemak gedaan en ik heb gedoucht en mijn onderbroeken gewassen haha.  Daarna gingen Elsje en ik nog wat eten. Bij een kebabtentje waar we op dag een in Arequipa ook gegeten hadden. Hier kwamen we een Amerikaanse jongen tegen uit L.A  die op dag 1 van de trek bij ons was alleen deed hij de twee daagse tour. Daar zijn we nog wat mee gaan drinken in een kroeg. Voor het eerst de locale alcoholische drank geprobeerd genaamd pisco sour. Best lekker maar zuur zoals de naam al zegt.  Was echt gezellig leuke gesprekken gehad. Daarna zijn we nog naar een andere kroeg geweest daar was de pisco nog goedkoper 3 voor 12 soles. Dus geen geld. Hier kwamen we een andere Amerikaan tegen en die kwam ook bij ons zitten. Hij leek op Eddy Murphy en zo deed hij ook. Super grappig.
Na al deze bijzondere dingen mee te hebben mogen maken blijft alleen het hoogtepunt van Peru over. De Machu Picchu, de oudste inca stad ter wereld. Vanmorgen om kwart voor 5 vertrok met de bus naar machu pichu. Van hieruit ben ik naar de wynapichu gegaan. De grote berg die uit kijkt op de machu pichu Deze beklom ik in de vroege ochtend, starte om 6 uur en was om 7 uur boven. Eindelijk boven was er vrij weinig te zien. Wat is dat HOOG!!!We waren omgeven door wolken wat het erg bijzonder en indrukwekkend maakte. Ik heb daar er van genoten en heb dus ook de tijd genomen om alles op me in te laten werken. Verder ben ik de hele dag op de machu pichu. Een prachtige ervaring en zeker de moeite waard voor iedereen!! Een absolute aanrader. Mijn tijd zit er na twee weken op, ik vertrek vanavond richting Bolivia en jullie gaan van me horen.

Adios en de groeten vanuit aguas calientes

Haleeej

  • 14 Maart 2012 - 10:03

    Sharon:

    Hoi Jelle,
    Leuk weer zo'n gaaf verslag van je te lezen. Wat maak je een hoop mee in zo'n korte tijd. Dit nemen ze nooit meer van je af.

    Fijn dat het goed met je gaat!
    Take care en groetjes,

    Sharon

  • 14 Maart 2012 - 14:24

    Bram:

    Ha Jelle, Weer een super verhaal. Wat kun je veel doen in nog geen twee weken tijd. Dit belooft wat voor de weken en maanden die nog komen gaan. De Machu Picchu, weer een wereldwonder op je lijstje erbij. Fijn te lezen dat je het goed naar je zin hebt en verstandig om ook de tijd te nemen om deze bijzondere ervaringen goed op je te laten inwerken. Ik wens een goede reis naar Bolivia en vergeet niet zo'n gaaf mutsje voor me te kopen. xxx

  • 14 Maart 2012 - 19:30

    KoffieN:

    SUPER leuk verhaal ,lachen met die haan ...je hebt het leuk ..geniet en fijne reis naar bolivia groetjes nelllie

  • 15 Maart 2012 - 10:24

    Mama:

    Ha jelle als je dit leest,
    ben je onderweg naar bolivia.Prachtig al die mooie foto's,hier gaat alles goed een hoop werk minder zonder je was en je kamer haha.Mooi je verslagen rust maar eens goed uit in Bolivia zal het ook weer indrukwekkend zijn dus zorg dat je fit blijft.Hoe is het met je maag uitkijken met ijs en ijsklontjes.Een dikke kus van mijn hou van jou doeiiiiii xxxx

  • 16 Maart 2012 - 07:32

    Mark:

    Ha Jelle, gaaf man en prachtige foto's. Super wat je allemaal ziet en meemaakt. Leuke foto met Jeroen van Koningsbrugge!!

  • 16 Maart 2012 - 22:43

    Jelle Groothuis:

    Allemaal bedankt voor jullie leuke reacties. Ik ben blij te horen dat vele geïnteresseerd zijn in mijn reis. Groetjes jelle vanuit Bolivia

  • 17 Maart 2012 - 10:03

    Brigitte Van Bragt:

    Hallo Jelle,
    Wat leuk om je reisverslagen te lezen. Eigenlijk ben ik wel een beetje jaloers op jou. Spannend zo'n onderneming maar ontzettend gaaf. Geniet ervan en ik ga je volgen.
    groetjes Brigitte xx

  • 17 Maart 2012 - 17:42

    Ron & Marijke:

    Hoi Jelle, supergaaf dat reisverhaal van jou!!!! We staan op het punt om een enkeltje te nemen naar Machu Picchu, maar helaas heeft onze baas vertelt dat we niet genoeg dagen hebben,jammer toch!!! Ben je inmiddels al aangekomen in Bolivia, we kijken uit naar het volgende verhaal!!! en wensen je veel reisplezier en lol de komende weken.
    Doei, dikke kus xxxxxxxxxxxxxx

  • 17 Maart 2012 - 21:31

    Oma Joke:

    hay jellen ik hoop dat je een goeie bus reis heb gehad in de nacht, we. lekker gekletst door de telefoon gaaf jongen wat je allemaal ziet.. doe els maar de groetjes leuk dat je ze weer ontmoet kun je weer goed bij praten jelle tot de volgende keer goed op je zelf passen oke dikke knuffel doeiiiiii xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxopa oma joke

  • 18 Maart 2012 - 10:44

    Goof:

    He jelle, hoorde in het ziekenhuis van je site en heb direct gekeken. Prachtig, veel plezier. Brigitte had al aangegeven dat we je gaan volgen.
    Succes
    Gr Goof

  • 18 Maart 2012 - 18:43

    Opa En Oma:

    Hallo jelle

    Wat een mooie foto's. je hebt weer een mooi verslag geschreven. wij missen je, maar weten dat het je goed gaat. wij hopen je weer snel te spreken. geniet van bolivia en pas goed op jezelf. dikke kus opa en oma

  • 18 Maart 2012 - 18:50

    Annemarie:

    Hey Menneke,

    Oew muts staat oe geweldig, je hebt al de echte backpack uitstraling joh!
    Er gaat gin dag voorbij dat we niet effe denken, oh waren we er maar bij.
    Ook al denk jij da nie waarschijnlijk, hahahaha.
    Blijf mooie verhalen schrijven, want daar genieten we allemaal van zoals je kunt zien.
    En de fotos zijn gewoon fenomenaal man.

    Nou tot skype weer war.

    XX

  • 19 Maart 2012 - 22:09

    Hoi Jelle,:

    Wat een leuk reisverslag en wat een prachtige foto's.

    Heerlijk om te lezen en te zien. Zo kunnen wij ook een beetje meegenieten. Heel veel plezier.

    lieve groeten van anyta

  • 20 Maart 2012 - 17:24

    Bregje:

    Hoi Jelle hoe gaat het met je? Volgens mij gaat het wel goed met jou. Ik zie het aan de foto's, die vind ik heel mooi. Ik hoop dat je nog veel leueke momenten beleeft. Je krijgt de groeten van papa mama en lars. Zullen we een keer skype. Veel plezier. groetjes Bregje

  • 20 Maart 2012 - 18:05

    Oe, Beste Vriendin!!:

    haa Jelle,
    sorry heb het heel druk gehad van daar zo laat een berichtje. ik heb alles gelezen op jou website! en ik ben SUPER trots op jou !! wat heb je al veel meegemaakt in die korte tijd dat je weg bent. ik dacht dat je met je tweelingbroer op de foto stond maar keek nog een keer goed en toen zag ik dat het een lama was! ahahahah....
    mis jou bel bregje ook nog een keer
    xxx jolanda!!

  • 21 Maart 2012 - 12:34

    Jelle Groothuis:

    Bedankt allemaal voor jullie reacties. nog even geduld ik plaats over 5 dagen een nieuw verslag over mijn avontuur in Bolivia. Ik heb nu een hele slechte internet verbinding en het duurt uren om iets te openen. ik ga zo paardrijden en morgen een 4 daagse jeep tour doen door de salar de uyuni.

    Groetjes Jelle

  • 23 Maart 2012 - 15:08

    Gerlof:

    He Jelle zo te lezen alles goed daar. Mooi om zo die reisverslagen te lezen.
    Geniet er nog maar goed van.

    Groeten van al je collega's bij interpolis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Machu Picchu

Jelle

Actief sinds 09 Jan. 2012
Verslag gelezen: 530
Totaal aantal bezoekers 29629

Voorgaande reizen:

01 Maart 2012 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: